בשם כל ישראל
"וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית לַמָּאוֹר לְהַעֲלֹת נֵר תָּמִיד"," בְּאֹהֶל מוֹעֵד מִחוּץ לַפָּרֹכֶת… מֵאֵת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" (שמות כז, פסוקים כ-כא). רבי חיים בן עטר (בביאורו לפסוק כא) מאיר לנו את הפירוש של הפסוק הזה "מֵאֵת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" צריכה לבוא התרומה. גם אם אדם פרטי ירצה להתנדב, את הכמות הקטנה הזו של השמן זית לא מקבלים ממנו. "מֵאֵת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" עם ישראל כולו צריך לתת את השמן למאור.
מה המסר הנלמד מכאן? האור שאנחנו מפיצים, המעשים הטובים שאנחנו עושים, הם בשם כל ישראל. כמו שאמרו המקובלים (האר"י בשער רוח הקודש דף יב עמוד ב, הרב מאיר פאפירש באור צדיקים ה, א, החיד"א בנחל קדומים הפטרת ויקרא, שו"ת אפרקסתא דעניא חלק ג יורה דעה סימן רכ) לפני כל מעשה שאתה עושה, לפני כל מצווה, אתה אומר אני עושה בשם כל ישראל, לא בשמי הפרטי. (כדברי המקובל האלוקי הרב מרדכי שרעבי זצ"ל, שהביא זאת בשם הרמב"ן: האדם לא יימנע מלומר לפני כל מעשה טוב, לפני כל תפילה, לפני כל עסק תורה: 'בשם כל ישראל'. אם אומר המילים האלה: 'בשם כל ישראל' – הבירור הרוחני בעולמות העליונים הוא לא רק לעצמו, הוא לא רק בירור של שורש נשמתו, אלא יכול לברר בירורים רוחניים בעולמות העליונים של כל עם ישראל, ומעלה אותם במעלות רמות בשורשם העליון. שלוש המילים 'בשם כל ישראל', זה עושה תיקון עצום, ומעלה את השכינה עם כל ניצוצות הקדושה, כל רפ"ח ניצוצים ששייכים הן בזמננו, הן בזמנים שעברו, הן בזמנים שעתידים לבוא, יכול לברר את כולם על ידי התורה שלומד, או המצוה שעושה, "בשם כל ישראל" (מתוך הקלטות נדירות של הרב מרדכי שרעבי זצ"ל, בבית הכנסת אוהבי ציון בשנת תשכ"ה (1965), עמ' 248. נהר שלום, ירושלים תשע"ו (2016), הובאו הדברים באתר החכם היומי)).
כל ישראל ערבים זה לזה, מעורבים זה עם זה. הזכויות מתחלקות לכולם, האור שאנחנו מפיצים, האור שבבית המקדש, האור שאנחנו מפיצים בעולם, במעשינו בדיבורנו, במחשבותינו, הם בשם כל ישראל. אנו חיילים של עם ישראל, אנו שליחים של עם ישראל, של כ-ו-ל-ם!