תועה בשדה
"וַיִּמְצָאֵהוּ אִישׁ וְהִנֵּה תֹעֶה בַּשָּׂדֶה וַיִּשְׁאָלֵהוּ הָאִישׁ לֵאמֹר מַה תְּבַקֵּשׁ", "וַיֹּאמֶר אֶת אַחַי אָנֹכִי מְבַקֵּשׁ" (בראשית לז פסוקים טו-טז).
יוסף מבקש את האחים, מבקש את האחווה, מבקש את השלום. אומר רבי שמעון בר יוחאי בזוהר (חלק א דף קפג ודף קפד עמוד א) : יוסף טעה. ככה לא מבקשים אחווה, לא במצב כזה של שנאה בגלל החלומות. יוסף היית צריך להכשיר את הדרך מקודם, לדבר אל האחים בגובה העיניים לא מתוך ביקורת ולא מתוך גאווה. איך תיווצר האחווה יוסף? אומר הזוהר (שם): כולם טעו! יעקב טעה בזה שהוא העדיף את יוסף ונתן לו כתונת פסים. האחים טעו בגלל השנאה. יוסף טעה שהוא סיפר שוב ושוב את החלומות ואת המחשבות שלו, והאיש המלאך גבריאל שפוגש אותו אומר לו: אתה טועה! אין כאן אחווה! אתה רוצה אחווה? לא עכשיו! אתה צריך לעבוד, ליצור גשרים חדשים, ליצור אקלים חברתי חדש של אחווה, של איחוי הקרעים, של קירוב הלבבות וזה הדרך שלימד אותו גבריאל המלאך על פי חז"ל (ראה רש"י על בראשית לז, טו, וראה העמק דבר שם) אמר לו: כשאתה רוצה לאחות את הקרעים במשפחה, בחברה, בעם, יש לזה השלכות היסטוריות גדולות. ואומר הזוהר (שם): הקדוש ברוך הוא מסובב פה את כל הסיבות כך כדי שאחרי שכולם טעו, כדי שעם ישראל ירד למצרים ויחזור כעם מחובר ומאוחד.