בפרשה שלנו הקדוש ברוך הוא אומר: יש מלחמה אחרת, מלחמה מיוחדת, "נְקֹם נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֵת הַמִּדְיָנִים" (במדבר לא, ב) אבל בהמשך משה אומר לחיילים "הֵחָלְצוּ מֵאִתְּכֶם אֲנָשִׁים לַצָּבָא וְיִהְיוּ עַל מִדְיָן לָתֵת נִקְמַת ה' בְּמִדְיָן" (במדבר לא, ג) אז הנקמה היא של ה' או הנקמה של בני ישראל?
רש"י (בביאורו לפסוק ג) אומר בצורה פשוטה, העומד כנגד ישראל כאילו עומד כנגד הקדוש ברוך הוא, זה אותו דבר. הנקמה היא של שניהם. פרשנים אחרים אומרים (כלי יקר, אברבנאל ועוד) כיוון שהמלחמה היייתה גם בצד הרוחני-מוסרי, וגם בצד הפיזי, הנקמה היא כפולה. נקמה של הקדוש ברוך הוא על הצד הרוחני, ונקמה של עם ישראל על ההרג הפיזי, על אובדן החיים הפיזי.
ככה אומר המדרש (במדבר רבה כב, ב) תדעו לכם אומות העולם עם ישראל הם בני, ומי שמתעסק איתם כאילו מתעסק איתי.
יש לנו תפקיד, יש לנו יעוד, מי שמפריע לנו לממש את היעוד שלנו להיות אור לגויים, להיות העם המוסרי והמציאותי הדבוק לה' יתברך, המפריע כופר בבורא עולם, כאילו מתעסק איתו.
כל מי שמרים יד או נשק על עם ישראל, אומר הקדוש ברוך הוא אני נוקם את דמו.
יהי רצון שנזכה שיקויים בנו הפסוק: "וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ וְחֶרֶב לֹא תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם" (ויקרא כו, ו) שהקדוש ברוך הוא ישבית את כל האוייבים ואת כל השונאים ונזכה לשבת בשלום ובמנוחה, אמן.