חומש ויקראפרשת צו

לבוש חדש לכל אירוע

"צַו אֶת אַהֲרֹן וְאֶת בָּנָיו" (ויקרא ו, ב) אומר רש"י צַו הכוונה לזירוז, מהירות, מיד ולדורות. ובפסוק הבא כתוב: "וְלָבַשׁ הַכֹּהֵן מִדּוֹ בַד וּמִכְנְסֵי בַד יִלְבַּשׁ עַל בְּשָׂרוֹ" (ויקרא ו, ג) הכהן עובד עם בגדים מסוימים, ובפסוק אחריו נאמר: "וּפָשַׁט אֶת בְּגָדָיו וְלָבַשׁ בְּגָדִים אֲחֵרִים וְהוֹצִיא אֶת הַדֶּשֶׁן אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה אֶל מָקוֹם טָהוֹר", אי אפשר לעבוד בבית המקדש באותם בגדים שהוציאו את הדשן (שבת דף קיד עמוד א) לכן הכהן צריך להופיע בצורה מכובדת בעבודת בית המקדש, גם אם אף אחד לא רואה אותו, הוא מכבד את המעמד, מכבד את עצמו (כדברי רבי יוחנן בגמרא שבת דף קיג עמוד א). כדברי הרמב"ן (בביאורו לשמות כח, ב, וראה גם רבנו בחיי שם): "כי אלה הבגדים כלבושי מלכות הן".

גם בימים אלה, אנו נלמד מהכהנים, ונלבש בימות השבוע, ובפרט בשבתות וחגים, בגדים נאים ויפים, בגדים המכבדים את גופנו ואת נישמתנו (ראה שולחן ערוך אורח חיים סימן רסב הלכה ב, ובגדי יום טוב וחג צריכים להיות יותר יקרים וחשובים מבגדי שבת, כמובא בשולחן ערוך אורח חיים סימן תקכט סעיף א).

עוד מאמרים בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button